Η Ιταλία είναι μια χώρα με τεράστια παράδοση στα μηχανοκίνητα αθλήματα. Λογικό θα μου πείτε αφού έχει πολλές βιομηχανίες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών. Για να καταλάβεις όμως το μέγεθος του πάθους που έχει ο Ιταλικός λαός με τα μηχανοκίνητα θα πρέπει να δεις τις γιαγιάδες στο χωριό να βγάζουν έξω από το σπίτι τους καρέκλες για να παρακολουθήσουν παππούδες να τρέχουν στην αναβίωση του Mille Miglia με τις προπολεμικές μοτοσυκλέτες τους.
Κάπως έτσι κατεβαίνοντας από το Μιλάνο για το Barri θέλοντας και μη περνάς κυριολεκτικά μπροστά από θρυλικά ονόματα όπως Ferrari, Agusta, Lamborghini. Αν έχεις μπόλικο χρόνο (και χρήμα) μπορείς να σταματάς κάθε 50 χλμ και να χαζεύεις με τις ώρες. Δυστυχώς εγώ δεν είχα τίποτα από τα δυο οπότε μια επιλογή ήταν επιβεβλημένη. Αν και το αρχικό πρόγραμμα είχε Ferrari και Lamborghini σε μια μέρα (είναι στο ίδιο ύψος της Autostrada το ένα από δεξιά και το άλλο από αριστερά) δυστυχώς μια ατυχία που κόστισε μερικές ώρες και έπρεπε να διαλέξω, φυσικά το θρυλικότερο όνομα της Ιταλικής παράδοσης επικράτησε.
Ferrari 750 Monza 1954 |
Ferrari Evo F2 1951 |
Το μουσείο της Ferrari βρίσκεται στο Maranello το οποίο ζει και αναπνέει με αυτό το όνομα. Όταν το επισκέφθηκα το 2011 δεν είχε γίνει ακόμα το καινούργιο, το οποίο όποιος πάει τώρα θα βρει και λέγετε Museo Casa Enzo. Ακόμα όμως και το παλιό είναι ένας ύμνος στην αυτοκίνηση. Μπαίνοντας πληρώνεις το τσουχτερό αντίτιμο και διαπιστώνεις το Ιταλικό δαιμόνιο. Βεστιάριο δεν υπάρχει για να αφήσεις π.χ. το κράνος σου αν έχεις πάει με μοτοσυκλέτα, υπάρχει όμως ένα μαγαζί με αναμνηστικά των οποίων οι τιμές είναι αλμυρότατες. Ξεκινάμε με μερικές φόρμουλες όπως την 126 C2 με την οποία πήρε το πρωτάθλημα του 1982 ο G Villeneuve. Στον κάτω όροφο υπάρχουν διάσπαρτες φόρμουλες από τις δεκαετίες του 70 και 80. Επίσης σε ειδικές βάσεις μπορείς να θαυμάσεις αγωνιστικά μοτέρ από διάφορες χρονικές περιόδους. Πραγματικά γλυπτά της μηχανολογίας. Επίσης υπάρχουν μερικά κλασικά κομμάτια του 50 και 60 όχι όμως τα πρωτοκλασάτα. Αυτό που αξίζει είναι μια αναπαράσταση pit stop όπου έχουν μια σύγχρονη F1 σε "κομμάτια" το carbon πλαίσιο, τους τροχούς κτλ.
Το "γραφείο" της 750 Monza |
Ferrari 250 GT Competizione |
Ανεβαίνοντας στον επάνω όροφο σε υποδέχεται στον δικό της χώρο μια Enzo. Κάπου εκεί ξόδεψα 10 λεπτά χαζεύοντας τις απίθανες λεπτομέρειες αυτού του αυτοκινήτου μιας και ήταν η πρώτη φορά που είδα ένα ζωντανό και όχι σε φώτο. Μπαίνοντας στον κυρίως χώρο του 2ου ορόφου μένεις άναυδος για λίγο μέχρι να αποφασίσεις από που να ξεκινήσεις και τι να πρωτοχαζέψεις. Αυτοκίνητα που στόλιζαν αφίσες σε παιδικά δωμάτια και αργότερα οθόνες υπολογιστών είναι μπροστά σου ολοζώντανα για να τα ακουμπήσεις και να τα φωτογραφίσεις. Ενδεικτικά αναφέρω, F40, 275 GT4, Dino GT, GTO, California, SA Aperta, 458 Italia, Testarossa και η εξαιρετικά σπάνια 599XX. Ένα αυτοκίνητο που σε ελαφρώνει από περίπου 1.000.000€ αλλά ποτέ δεν μπορείς να οδηγήσεις στο δρόμο γιατί η Ferrari στο φέρνει μόνο σε όποια πίστα επιλέξεις, το τρέχεις και μετά το παίρνει πίσω να το φυλάξει και ούτω καθεξής. Στην τιμή περιλαμβάνετε και μάθημα από οδηγό της F1! Περιμετρικά του χώρου υπάρχουν τα γνωστά γλυπτά - κινητήρες με τις περίτεχνες εξαγωγές τους που θέλεις να χαϊδέψεις, φιλήσεις κτλ.
Ferrari 512M 1971 συμμετοχή στις 24ώρες του LeMans Ένας αγώνας που η Ferrari έχει επίσης μεγάλη ιστορία. |
Ferrari 599XX από τα σπανιότερα αυτοκίνητα της φίρμας |
Στο χώρο υπάρχουν γυάλινες προθήκες με διάφορα αντικείμενα όπως, τιμόνια, δαγκάνες φρένων, τεραστίων διαστάσεων ζάντες και άλλα. Αυτό που μου έκανε όμως ιδιαίτερη εντύπωση ήταν μια γυάλινη μπίλια με μια σταγόνα κόκκινο χρώμα εσωτερικά. Το χρώμα φυσικά ήταν το Rosso Corsa με το οποίο βάφονται όλα τα αγωνιστικά μονοθέσια της Ferrari. Η κρυστάλλινη αυτή μπίλια γνωστή και σαν FRED (Ferrari Red paint), ενσωματώθηκε το 2003 στην Ευρωπαϊκή διαστημική αποστολή στον Άρη. Ήταν δηλαδή ένα αναμνηστικό από τη Γη που στάλθηκε στον Άρη. Για να μπει βέβαια στον δορυφόρο πέρασε όλα τα τεστ αντοχής τόσο θερμικής όσο και μηχανικής για να βεβαιωθεί ότι μπορεί να αντέξει την εκτόξευση αλλά και το ταξίδι.
Το μοτέρ της παγκόσμιας πρωταθλήτριας F1 του 2001, πραγματικό γλυπτό οι εξαγωγές |
Μια F1 (2010) σε . . . φέτες |
F1 126C 1981 G. Villeneuve |
Ferrari Enzo |
No comments... |
Η μπίλια με το χρώμα! |
Ferrari GTO 1984 |
Ferrari F40 το απόλυτα μυθικό Supercar |
Μόνο για γνώστες, μέχρι και τα φρένα δεν είχαν υποβοήθηση για καλύτερη αίσθηση |
Τελευταίος μέρος του μουσείου είναι ένα ημικυκλικό δωμάτιο υψηλής τεχνολογίας που περιφερειακά του βρίσκονται υπερυψωμένες και σε κλίση οι τελευταίες πρωταθλήτριες F1 της Ferrari. Ανάμεσά τους προβάλετε ένα βίντεο με μια σύντομη περίληψη της πολύ μεγάλης αγωνιστικής ιστορίας του εργοστασίου. Στην απέναντι πλευρά του τοίχου υπάρχουν κύπελα και φωτογραφίες από την μακρά αγωνιστική παράδοση. Ο χώρος αυτός ανανεώνεται συχνά και τα εκθέματα αλλάζουν.
F2007 πρωταθλήτρια του 2007 |
458 Italia η ομορφότερη σύγχρονη Ferrari αλλά σε κίτρινο;;;; |
Ferrari SA Aperta 2010 |
1987 η εποχή των turbo |
1990 3500cc 12 κύλινδροι 690+ άλογα |
Βγαίνοντας από το μουσείο και ακριβώς απέναντι υπάρχει ένα μαγαζί το Push Start με αναμνηστικά και ένα αρκετά ενδιαφέρον πάρκινγκ. Εκεί θα βρείτε μια Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera, μια Ferrari 458 Italia, μια California, μια F430 Scuderia και μια ταπεινή 430 Spider. Τελευταίες προσθήκες από το site του καταστήματος είναι η Lamborghini Aventador LP700-4 και η Ferrari 599 GTB. Αυτές βέβαια δεν ανήκουν στους υπαλλήλους του μαγαζιού αλλά στο ίδιο το μαγαζί και διατίθενται προς ενοικίαση για μια σύντομη βόλτα. Οι τιμές είναι ανάλογες του μοντέλου και του χρόνου που έχεις. Ενδεικτικά ξεκινάνε από 80€ για 10 λεπτά με την 430 και καταλήγουν στα 900€ για μια ώρα στο βουνό με την Aventador των 350 χλμ/ώρα ή 2 ώρες με την 458. Στην τιμή περιλαμβάνετε συνοδηγός - πλοηγός. Σιγά μην σε αφήσουν να πας μόνος σου! Αν θέλεις να πάρεις και τον/την φίλη σου μαζί πληρώνεις κάτι παραπάνω. Στα αυτοκίνητα υπάρχει και κάμερα για να καταγράψει τη βόλτα σου. Με 220€ θα μπορούσα να βολτάρω για μισή ώρα με μια California εγώ και η γυναίκα γύρω από το Maranello, μια ευκαιρία που δύσκολα θα μου ξαναδοθεί πλέον.
Αναρωτιέμαι αν χρειάζονται παρκαδόρο |
Ιταλικά καθαρόαιμα έξω από το μουσείο θρύλο. |
Αν βρεθείτε λοιπόν ποτέ στο Maranello μην διστάσετε να κάνετε την κίνηση. Αξία ανεκτίμητη που λένε και στη διαφήμιση.
Ferrari Dino 206 GT 1967. 4κύλινδρη 2000 cc με μόλις 180 άλογα. |
Η σειρά Dino ήταν μια προσπάθεια της Ferrari να βγάλει χαμηλού κόστος αυτοκίνητα με 4κύλινδρα και 6κύλινδρα μοτέρ. |
Μήτσο...respect.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεριγραφή και φωτογραφίες 10στα10
Άψογο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌτι μπορώ κάνω. LOL
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε μητσο βλεπω εσενα διπλα στην gt250 στην φωτο.......... και δεν ξερω ποιο ειναι το καλυτερο μοντελο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο χεις,δε μπορω να πω!!!!!
Μου κάναν και μια πρόταση να διαφημίσω σαμπουάν αλλά δεν τα βρήκαμε για κάτι τρίχες.
Διαγραφή