Κυριακή 16 Ιουνίου 2013

V11 Le Mans Rosso Corsa, L'ultimo Discendente

Το V11 Le Mans είναι το τελευταίο μέλος της σειράς που ξεκίνησε με το 850. Όταν μάλιστα μιλάμε για την έκδοση Rosso Corsa το ειδικό βάρος του ονόματος μεγαλώνει ακόμα παραπάνω λόγο της σπανιότητας του μοντέλου και όχι μόνο.


Περισσότερη ώρα πέρασα χαζεύοντας αυτό το μηχανάκι παρά οδηγώντας το. Η ισορροπία των όγκων του, το ρετρό φανάρι μέσα στο μικρό του φέρινγκ σε ταξιδεύουν σε άλλες εποχές. Με το μάτι μαγεμένο από το γυαλιστερό Rosso Corsa χρώμα να πέφτει πάνω στο χρυσό του Ohlins, ακολουθεί μερικές κόκκινες πινελιές στις κεφαλές και σβύνει σε γκρι και μαύρο στην ουρά με μια υπογράμμιση από τιτάνιο. Όχι δεν είναι πίνακας ζωγραφικής ούτε κάποιο πιάτο διάσημου σεφ αλλά ένα από τα ομορφότερα τέκνα του Mandello del Lario.


Από τότε που το 850 ξεκίνησε την σπορ σειρά της Guzzi έχουν περάσει πολλά χρόνια και το ίδιο το εργοστάσιο από πολλές τρικυμίες. Το V11 ήταν το τελευταίο μοντέλο που βγήκε από το Mandello όταν βρισκόταν κάτω από την κηδεμονία της Aprilia. Τα μετέπειτα μοντέλα βγήκαν κάτω από την ιδιοκτησία της Piaggio. Το αγωνιστικό DNA της Aprilia μπολιάστηκε με τον θρύλο των Le Mans και το τέκνο τους ονομάστηκε V11 Le Mans.


Με το που κάθεσαι πάνω στο V11 καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι σε ένα γνήσιο Guzzi. Τα κλιπόν δεν είναι υπερβολικά χαμηλά και η θέση οδήγησης είναι κλασσική Ιταλική απαιτώντας μακρυά χέρια και κοντά πόδια οπότε αν είσαι πάνω από 1.85 τα πόδια θα διπλώνουν αρκετά. Από την άλλη όμως θα φτάνουν να ανοίξουν με ευκολία το πλαϊνό σταντ που είναι αρκετά μακρυά! Είπαμε γνήσιο Guzzi.


Τα όργανα είναι κλασσικά και απλά έχοντας αυτά που χρειάζεσαι και όχι αυτά που νομίζεις ότι χρειάζεσαι. Μόλις βάλεις μπρος τον κινητήρα τα πάντα χάνονται μέσα στο μπουμπουνητό του εγκάρσιου V-2 με τα 1.100 κυβικά. Έξτρα δωράκι στο συγκεκριμένο μοντέλο τα ελεύθερα τελικά τιτανίου που μετατρέπουν με τον ήχο τους τη μοτοσυκλέτα σε αεροπλάνο του Β' παγκοσμίου σε κάθετη εφόρμηση.


Κάποια στιγμή καταφέρνεις να ξεκολλήσεις το μυαλό σου από τις άπειρες μικρές στιλιστικές λεπτομέρειες και να βάλεις πρώτη στο μαλακό κιβώτιο. Από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις πως θέλει αυτή η μοτοσυκλέτα να οδηγείτε. Εδώ δεν μπορείς να επιβληθείς εσύ αλλά πρέπει να την αφήσεις να σε πάρει από το χεράκι και να χορέψεις στο χορό της σαν γνήσια Ιταλική ντίβα που είναι. Οι ανοιχτές στροφές και οι καλοστρωμένοι δρόμοι βγάζουν τον καλύτερο εαυτό της. Με 3ψήφια νούμερα συμπεριφέρεται άψογα, οι αναρτήσεις δεν είναι τόσο σκληρές όσο νόμιζες στην αρχή. Αντίθετα το σφιχτό ορεινό στροφιλίκι δεν είναι το καλύτερο της. Ειδικά αν ο δρόμος είναι σπαρμένος με λακκούβες τότε τα Ohlins θα ταλαιπωρήσουν τη μέση αλλά και το πλαίσιο, το οποίο είναι μονής ραχοκοκαλιάς και δεν συγχωρεί τέτοιες συμπεριφορές.


Το V11 φέρει το μεγαλύτερο μειονέκτημα των σύγχρονων Guzzi και αυτό δεν είναι η έλλειψη δύναμης αλλά η περίσσια κιλών. Όσο το έχεις κατά νου και κυρίως σε ενδιαφέρει η sport touring οδήγηση τότε το V11 θα σε αποζημιώσει και με το παραπάνω. Διαφορετικά θέλει χέρια για να πλαγιάσει βαθιά μέσα στη στροφή και να μην φοβάσαι τα τυχόν κουνηματάκια που θα ξεφύγουν από το σταμπιλιζατέρ. Το μοτέρ είναι φτιαγμένο για να δουλεύει στις μεσαίες, εκεί δηλαδή που θα το ευχαριστιέσαι κάθε μέρα, έχοντας αρκετή δύναμη μέχρι το κόκκινο των 8.000 σαλ. Δύναμη που αποδίδουν βέβαια τα σύγχρονα 600, με τρόπο όμως που μόνο ένα μεγάλο 2κύλινδρο μπορεί να προσφέρει.


Το υπόλοιπο πακέτο είναι αξιοζήλευτο. Τα φρένα παρά τα κιλά είναι δυνατά και προοδευτικά τιμώντας το λογότυπο που φέρουν. Η ποιότητα βαφής είναι εκπληκτική ενώ στο φινίρισμα συγχωρείς κάποιες μικρο ατέλειες που έχει η μικρή παραγωγή. Όπως σε όλες τις μοτοσυκλέτες με εγκάρσιο στρόφαλο στο άνοιγμα του γκαζιού γέρνει προς τη μια πλευρά κάτι που όμως το αντιλαμβάνεσαι μόνο σταματημένος. Ο άξονας είναι πολύ καλός και μόνο σε άγρια κατεβάσματα θα αναπηδήσει αλλά αυτός δεν είναι τρόπος για να φέρεσαι σε μια κυρία αριστοκρατικής καταγωγής.


Τελικά πόσο σπορ είναι το Rosso Corsa; Αυτή ερώτηση με βασάνιζε για μέρες αφότου το οδήγησα. Η πρώτη απάντηση που μου ερχόταν στο μυαλό ήταν "λίγο". Έχοντας πάντα κατά νου τα Ducati, τα Aprilia, τα ΚΤΜ αλλά και τα υστερικά γιαπωνέζικα, δύσκολα θα μπορέσει να σταθεί δίπλα τους και να τα προσπεράσει εκτός και αν το λέει η καρδιά σου. Τότε όμως συνειδητοποίησα ότι αυτός είναι ένας συμβατικός τρόπος σκέψης και τα Guzzi δεν ήταν ποτέ συμβατικά μηχανάκια. Σκοπός του δεν είναι να φεύγουν πρώτα στο φανάρι, ούτε να σπάνε χρονόμετρα στις πίστες, αλλά να προκαλούν πρωτόγνωρα συναισθήματα στον αναβάτη τους. Σε αυτόν τον τομέα το Rosso Corsa παίρνει άριστα. Μπορεί από τότε που βγήκε το 850 να άλλαξε προσανατολισμό και να μην είναι πλέον ο φονέας γιγάντων που ήταν τότε, αλλά παραμένει ένα γνήσιο τέκνο του Mandello και απευθύνεται στους οπαδούς του και όχι στον καθένα.


Ίσως να φαίνεται στις φωτογραφίες αλλά αυτή είναι μια μοτοσυκλέτα που προκαλεί περισσότερο σταματημένη πάρα εν κινήσει. Στο βενζινάδικο, στο φανάρι ακόμα και όταν σταμάτησα στην παραλία για 10 λεπτά να την φωτογραφίσω, κόσμος ερχόταν να ρωτήσει τι μηχανάκι είναι αυτό. Αντίστοιχο κεφαλογύρισμα μόνο με Panigalle 2πλάσιας και 3πλάσιας αξίας μπορείς να πετύχεις.


Το Rosso Corsa είναι η επετειακή έκδοση μιας μοτοσυκλέτας που ήταν ο τελευταίος απόγονος μιας σειράς σπορ μοτοσυκλετών ενός μικρού Ιταλικού εργοστασίου με αντιστρόφως ανάλογο βάρος ονόματος. Όπως σε όλες τις αριστοκρατικές οικογένειες η σύγκριση με τα ονόματα του παρελθόντος είναι αναπόφευκτη κάτι που ίσως το αδικεί μιας και οι εποχές αλλάζουν. Αυτό όμως δεν μειώνει την αξίας της, αντίθετα ανεβάζει το πρεστίζ της σαν σπάνιο και συλλεκτικό μοντέλο.


Μπορεί τα on-off, τα ρετρό και τα cruiser μοντέλα να φέρνουν χρήμα στα ταλαιπωρημένα ταμεία της Guzzi, μοντέλα όμως όπως τo Le Mans Rosso Corsa κάνουν τους φανατικούς οπαδούς να αναπολούν το παρελθόν και να ελπίζουν για το μέλλον έστω και αν αυτό θα είναι υδρόψυκτο.


Σάββατο 1 Ιουνίου 2013

Harley - Ride your myth in Greece


Τείνει να γίνει παράδοση η ετήσια εκδήλωση της Harley με τις δοκιμές των μοντέλων της. Από το 2009 που οδήγησα για πρώτη φορά το V-Rod δεν έχω χάσει σχεδόν κανένα από τα event που οργανώνει. Φέτος το φορτηγό της Harley με 22 μοτοσυκλέτες, ταξίδεψε σε 16 χώρες ανά την Ευρώπη και το Σαββατοκύριακο 25-6/5 πέρασε και από τη Θεσσαλονίκη.


Για αρχή θα ήθελα να τονίσω ότι είμαι πολύ μακριά από το πρότυπο του τυπικού Χαρλεά τόσο "στιλιστικά" όσο και στις μοτοσυκλετιστικές μου επιλογές παρόλο που το προσωπικό μου μηχανάκι είναι αερόψυκτο με ωστήρια. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν μπορώ να αναγνωρίσω την αξία μιας μοτοσυκλέτας ακόμα και όταν αυτή έχει μια αρκετά διαφορετική φιλοσοφία από τις υπόλοιπες της αγοράς. Για να γίνω πιο κατανοητός θα αναφέρω εδώ ότι αν οδηγήσεις ένα Guzzi όπως το δικό μου δεν θα βρεις πολλές διαφορές σε σχέση με τις περισσότερες μοτοσυκλέτες. Έχει λίγες και ουσιαστικές. Τα Harley από την άλλη όμως έχουν μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στο θέμα και κάπως έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται.


Έχοντας οδηγήσει τα πλέον αντιπροσωπευτικά μοντέλα της Harley (Vrod - Fat Boy - Electra Glide - Sportster - Softail) σε διάφορες παραλλαγές τους δηλώνω ότι θα μπορούσα άνετα να έχω ένα, ίσως όχι σαν μοναδικό, αλλά σίγουρα στο ονειρικό μου γκαράζ θα έβρισκε μια θέση. Κάποια από αυτά είναι καλύτερα από κάποια άλλα, ανάλογα με την χρήση αλλά και τις θυσίες που σκοπεύεις να κάνεις για να έχεις ένα Harley!


Οι προκαταλήψεις είναι για να καταρρίπτονται, ήταν η πρώτη σκέψη που μου πέρασε από το μυαλό καθώς αυτό που οδηγούσα ήταν αρκετά μακρυά από αυτό που περίμενα. Ναι είναι βαριά μηχανάκια αλλά ταυτόχρονα και αρκετά χαμηλά, οπότε δεν έχεις πρόβλημα στις χαμηλές ταχύτητες ακόμα και αν είσαι 1,65. Το γκάζι τους δεν σε τρομάζει σε καμία περίπτωση (Vrod εξαιρουμένου) και στα μεγάλα μοντέλα είναι αρκετό. Τα φρένα είναι σύγχρονα και ικανοποιητικά για τις επιδόσεις τους (ABS στα μεγάλα), η ποιότητα βαφής και φινιρίσματος βγάζει μάτι. Από την άλλη κάποια πράγματα χρειάζονται βελτίωση, όπως η διαδρομή των αναρτήσεων, ειδικά στα τουριστικά μοντέλα, που ξεκάθαρα είναι φτιαγμένα για πολύ καλούς δρόμους και σιχαίνονται τις ελληνικές λακκούβες.

"Envy" είναι αυτό που νιώθουν για σας οι περισσότεροι όταν είστε πάνω σε ένα Harley

Μέχρι στιγμής διαβάσετε την ορθολογική προσέγγιση του θέματος Harley Davidson και μικρή αξία έχει για αυτή την μάρκα. Εδώ ο αναβάτης προσαρμόζετε στην μοτοσυκλέτα και όχι το αντίθετο. Από τα πρώτα μέτρα σου ξεκαθαρίζει ότι εγώ έτσι δουλεύω και ΑΝ θέλεις, αλλιώς έχει άλλες μάρκες εκεί έξω. Το ρελαντί είναι βαρύ, σταθερό και αργό. Σου δίνει την αίσθηση ότι δεν θα σταματήσει ποτέ. Φέτος οδήγησα το 1200 sportster που παρόλο τα 1200 κυβικά του δεν θεωρείτε και μεγάλο.


Το γκάζι δεν έχει καμία σχέση με 4κύλινδρα ή 2κύλινδρα παρόμοιου κυβισμού. Έχει σαφώς λιγότερα άλογα αλλά αυτό δεν σε απασχολεί καθόλου. Ο ράθυμος τρόπος λειτουργίας του σε βάζει στον δικό του ρυθμό. Το κλασικό και απλό κοντέρ με ενδείξεις σε μίλια και χιλιόμετρα αισθάνεται πολύ όμορφα μεταξύ 60 - 70 μ.α.ο. το ίδιο και ο αναβάτης. Εύκολα πετάγεται μέχρι τα 80 μαο (140) και από εκεί πάνω δεν έχει νόημα. Για τον συνεπιβάτη τα πράγματα είναι από δύσκολα έως επώδυνα. Το σελάκι είναι μικρό με αρνητική κλίση. Η γυναίκα μου που έχει μεγάλη εμπειρία σαν συνεπιβάτης με διάφορες μοτοσυκλέτες κόντεψε να με χωρίσει μετά από 20 λεπτά βόλτας. Συνέχισα με το entry level μοντέλο το πανέμορφο 883R Sportster με τα διπλά δισκόφρενα μπροστά και το εντυπωσιακό πορτοκαλί από τα αγωνιστικά χρώματα της Harley. Ενώ αυτό έχει μικρότερο κυβισμό σαν όγκος δείχνει μεγαλύτερος από του 1200 που είναι αρκετά μικρό για τις διαστάσεις μου. Για 2ο άτομο δεν το συζητάμε καν!

Από το πλάι φαίνεται ακόμα πιο μικρό

Οι Αμερικάνοι λένε "There is no replacement for displacement" που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει όσο πιο πολλά τα κυβικά τόσο πιο καλά και στην περίπτωση της Harley ισχύει 100%. Τις προηγούμενες χρονιές οδήγησα τα μεγαλύτερα μοντέλα και πρέπει να ομολογήσω πως μου άρεσαν περισσότερο. Πιστεύω ότι τα entry level είναι για κάποιον απόλυτα ταγμένο στη μάρκα που ψάχνει ένα εύκολο - φτηνότερο τρόπο να μπει στην οικογένεια. Επίσης αν δεν έχεις προηγούμενη εμπειρία από μοτοσυκλέτες ένα 883 θα ήταν ιδανικό. Κιβώτιο και συμπλέκτης σε όλα τα μοντέλα τους δουλεύουν άψογα. Το κιβώτιο θα ορκιζόσουν ότι είναι Honda και η λειτουργία του συμπλέκτη θα πρέπει να διδάσκεται σε σεμινάρια για τους υπόλοιπους κατασκευαστές.

Αν δεν τελειώσει η βενζίνη δεν κατεβαίνεις

Στα μεγάλα μοντέλα υπάρχουν πολλές κατηγορίες με άπειρες υποκατηγορίες. Από τα πλέον εντυπωσιακά είναι τα υπερτουριστικά Electra και Road King. Άνετα για 2 άτομα με κορυφαίο εξοπλισμό και τιμή! Εδώ μπορείς να οδηγάς όλη μέρα με 140 χλμ/ώρα, ο αέρας να σε χαϊδεύει απαλά, τα ηχεία να παίζουν τσίτα μουσική και ο συνεπιβάτης να κάθετε σταυροπόδι. Θα μου πείτε ένα BMW K1600GTL δεν μπορεί να κάνει το ίδιο; Εδώ ανοίγει ένα μεγάλο κεφάλαιο που είναι και το ουσιώδες στα Harley. Ότι μπορείς να κάνεις με τα Harley μπορείς να το κάνεις και με οποιοδήποτε άλλο μηχανάκι. Υπάρχει όμως ΜΙΑ πολύ ουσιώδες διαφορά. Δεν έχω οδηγήσει κανένα άλλο μηχανάκι που να είναι τόσο απολαυστικό στα 60 μ.α.ο. όσο είναι τα Harley.

Δώσ' του ανοιχτό δρόμο και πάρ' του τη ψυχή

Χαίρεσαι εσύ, χαίρετε και το μηχανάκι με αυτήν την ταχύτητα. Απολαμβάνεις την λειτουργία του μοτέρ με τους αναζωογονητικούς του κραδασμούς που σε κάνουν ναι νιώθεις ότι καβαλάς μοτοσυκλέτα και όχι ηλεκτρική φριτέζα. Εντάξει παλιότερα κουνιόνταν συθέμελα τώρα όμως είναι πολύ βελτιωμένα, τρέμουν όσο πρέπει και όποιος γκρινιάξει να οδηγήσει ΚΤΜ 640 για να νιώσει τι θα πει κραδασμός. Οι αναρτήσεις δουλεύουν ικανοποιητικά σε αυτές τις ταχύτητες, η σταθερότητα είναι παραδειγματική κάτι που σε εντυπωσιάζει βλέποντας τα λεπτά ψαλίδια και τις περίεργες διαστάσεις ελαστικών. Αν δεν ψωνίζεις μοτοσυκλέτα βάσει της αναλογίας ίππων/ευρώ, δεν σε ενδιαφέρει να ξύνεις γόνατα, αλλά θέλεις να χαλαρώνεις σε κάθε βόλτα και να γυρνάς με ένα χαμόγελο από αυτί σε αυτί, τότε πρέπει να οδηγήσεις ένα Harley.


Το Harley που μου άρεσε περισσότερο είναι το Fat Boy. Μακρύ και χαμηλό με 1.600 κυβικά να σε σπρώχνουν μπροστά με μια διαρκή ώθηση που μπορεί να μην σου ξεχειλώνει τα χέρια αλλά ταλαιπωρεί το πίσω λάστιχο και κάνει την χρήση του κιβωτίου πραγματικά περιττή. Επίσης εδώ το στυλ είναι στα καλύτερα του. Τα Fat Boy και τα Softail είναι τα χαρακτηριστικότερα μοντέλα τους. Αν έπαιρνα κάποιο θα ήταν ένα από αυτά. Η θέση οδήγησης ξενίζει λίγο με τα μαρσπιέ που είναι μπροστά αλλά γρήγορα την συνηθίζεις. Επίσης η σέλα του οδηγού είναι ότι πιο άνετο έχεις κάτσει ποτέ και συνολικά σε προδιαθέτει για πολλά ξεκούραστα χλμ. Συνεπιβάτης μόνο στα τουριστικά θα είναι άνετος αλλά οι τιμές τους φέρνουν δάκρυα στα μάτια. Τα μικρά είναι πολύ μικρά για τα γούστα μου και το Vrod...

Χρώμιο παντού

Όχι φώτο του Vrod δεν έχω γιατί φέτος δεν το οδήγησα. Οι φανατικοί της φίρμας δεν το παραδέχονται σαν γνήσιο Harley και ποιος είμαι εγώ για να διαφωνήσω. Παρόλα αυτά όμως πρέπει να ομολογήσω ότι έχει ένα από τα καταπληκτικότερα  μοτέρ που έχω οδηγήσει ποτέ. Με 120 άλογα στο τροχό από 1.200 κυβικά, με μπόλικη ροπή από χαμηλά, με ευστροφία, χωρίς σκορτσαρίσματα και τρύπες πουθενά. Ένα μοτέρ που σχεδίασε η Porsche και έδωσε μαθήματα σε όλους τους υπόλοιπους. Δυστυχώς σε μια μοτοσυκλέτα που πιάνει τα 200 για πλάκα δεν μπορείς να κάθεσαι με τα πόδια μπροστά ούτε να απολαύσεις τις στροφές με 240 πίσω λάστιχο. Το αστείο είναι ότι όταν πρωτοβγήκε το Vrod είχε φυσιολογική θέση οδήγησης και λάστιχα. Όσο περνούσαν τα χρόνια η "αγορά" ή το marketing το έσπρωξαν σε έναν άλλο δρόμο.

100 χλμ/ώρα και οδήγηση με ένα χέρι, φώτο πειστήριο για τους κακεντρεχείς

Με ορθολογικά λοιπόν κριτήρια δεν αγοράζεις Harley. Αν όμως βάζαμε τη λογική στην αγορά της μοτοσυκλέτας τότε όλοι θα οδηγούσαμε παπιά και σκούτερ, άντε και κάνα μεσαίο on-off. Αυτός όμως που αγοράζει R1 ή Hayabussa σκέφτεται με ορθολογικά κριτήρια; Ή μήπως αυτά τα μηχανάκια δεν σου προσφέρουν συγκινήσεις; Κάπως έτσι και τα Harley στον δικό τους τομέα είναι κορυφαία και αν ψάχνεις για αυτού του είδους την συγκίνηση τότε τα λεφτά σου δεν θα πάνε χαμένα.


Εδώ και πολλές δεκαετίες κυκλοφορούν γιαπωνέζικοι κλώνοι των Harley. Δυστυχώς την αίγλη και το sex apeal που έχει το γνήσιο δεν μπορούν να το αποκτήσουν, ειδικά τώρα που το γνήσιο έχει αποβάλει και πολλές ιδιοτροπίες του παρελθόντος.


Κλείνοντας δεν πρέπει να παραλείψω να αναφερθώ στην άψογη οργάνωση της εκδήλωσης. Η νέα αντιπροσωπεία της Harley στην Ελλάδα συνέχισε την καλή παράδοση που είχε η προηγούμενη. Τα  γκρουπάκια ξεκινούσαν χωρίς καθόλου καθυστέρηση, τα μηχανάκια σε άψογη κατάσταση και η ενημέρωση είχε γίνει μερικές μέρες νωρίτερα με email για να δηλώσεις ποιο μηχανάκι και πότε ήθελες να το οδηγήσεις. Στον εξοπλισμό που μεταφέρει το φορτηγό της Harley εκτός από τα 22 μηχανάκια!!! περιλαμβάνονται κράνη και μπουφάν για όποιον δεν έχει κατάλληλο εξοπλισμό. Στον ενδιάμεσο χρόνο υπήρχε κέτερινγκ και τραπέζια σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο. Μακάρι να γίνει παράδειγμα και για τις υπόλοιπες αντιπροσωπείες.

Αυτή η φωτογραφία αποτυπώνει όλη την φιλοσοφία της Harley

Μη γελάτε το αντίστοιχο Honda έχει ηλεκτρική όπισθεν, τόσο μουράτο όμως δεν είναι



Ραντεβού το 2014

Κυριακή 12 Μαΐου 2013

Museo Ferrari



Η Ιταλία είναι μια χώρα με τεράστια παράδοση στα μηχανοκίνητα αθλήματα. Λογικό θα μου πείτε αφού έχει πολλές βιομηχανίες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών. Για να καταλάβεις όμως το μέγεθος του πάθους που έχει ο Ιταλικός λαός με τα μηχανοκίνητα θα πρέπει να δεις τις γιαγιάδες στο χωριό να βγάζουν έξω από το σπίτι τους καρέκλες για να παρακολουθήσουν παππούδες να τρέχουν στην αναβίωση του Mille Miglia με τις προπολεμικές μοτοσυκλέτες τους.


Κάπως έτσι κατεβαίνοντας από το Μιλάνο για το Barri θέλοντας και μη περνάς κυριολεκτικά μπροστά από θρυλικά ονόματα όπως Ferrari, Agusta, Lamborghini. Αν έχεις μπόλικο χρόνο (και χρήμα) μπορείς να σταματάς κάθε 50 χλμ και να χαζεύεις με τις ώρες. Δυστυχώς εγώ δεν είχα τίποτα από τα δυο οπότε μια επιλογή ήταν επιβεβλημένη. Αν και το αρχικό πρόγραμμα είχε Ferrari και Lamborghini σε μια μέρα (είναι στο ίδιο ύψος της Autostrada το ένα από δεξιά και το άλλο από αριστερά) δυστυχώς μια ατυχία που κόστισε μερικές ώρες και έπρεπε να διαλέξω, φυσικά το θρυλικότερο όνομα της Ιταλικής παράδοσης επικράτησε.
Ferrari 750 Monza 1954

Ferrari Evo F2 1951

Το μουσείο της Ferrari βρίσκεται στο Maranello το οποίο ζει και αναπνέει με αυτό το όνομα. Όταν το επισκέφθηκα το 2011 δεν είχε γίνει ακόμα το καινούργιο, το οποίο όποιος πάει τώρα θα βρει και λέγετε Museo Casa Enzo. Ακόμα όμως και το παλιό είναι ένας ύμνος στην αυτοκίνηση. Μπαίνοντας πληρώνεις το τσουχτερό αντίτιμο και διαπιστώνεις το Ιταλικό δαιμόνιο. Βεστιάριο δεν υπάρχει για να αφήσεις π.χ. το κράνος σου αν έχεις πάει με μοτοσυκλέτα, υπάρχει όμως ένα μαγαζί με αναμνηστικά των οποίων οι τιμές είναι αλμυρότατες. Ξεκινάμε με μερικές φόρμουλες όπως την 126 C2 με την οποία πήρε το πρωτάθλημα του 1982 ο G Villeneuve. Στον κάτω όροφο υπάρχουν διάσπαρτες φόρμουλες από τις δεκαετίες του 70 και 80. Επίσης σε ειδικές βάσεις μπορείς να θαυμάσεις αγωνιστικά μοτέρ από διάφορες χρονικές περιόδους. Πραγματικά γλυπτά της μηχανολογίας. Επίσης υπάρχουν μερικά κλασικά κομμάτια του 50 και 60 όχι όμως τα πρωτοκλασάτα. Αυτό που αξίζει είναι μια αναπαράσταση pit stop όπου έχουν μια σύγχρονη F1 σε "κομμάτια" το carbon πλαίσιο, τους τροχούς κτλ.

Το "γραφείο" της 750 Monza

Ferrari 250 GT Competizione

Ανεβαίνοντας στον επάνω όροφο σε υποδέχεται στον δικό της χώρο μια Enzo. Κάπου εκεί ξόδεψα 10 λεπτά χαζεύοντας τις απίθανες λεπτομέρειες αυτού του αυτοκινήτου μιας και ήταν η πρώτη φορά που είδα ένα ζωντανό και όχι σε φώτο. Μπαίνοντας στον κυρίως χώρο του 2ου ορόφου μένεις άναυδος για λίγο μέχρι να αποφασίσεις από που να ξεκινήσεις και τι να πρωτοχαζέψεις. Αυτοκίνητα που στόλιζαν αφίσες σε παιδικά δωμάτια και αργότερα οθόνες υπολογιστών είναι μπροστά σου ολοζώντανα για να τα ακουμπήσεις και να τα φωτογραφίσεις. Ενδεικτικά αναφέρω, F40, 275 GT4, Dino GT, GTO, California, SA Aperta, 458 Italia, Testarossa και η εξαιρετικά σπάνια 599XX. Ένα αυτοκίνητο που σε ελαφρώνει από περίπου 1.000.000€ αλλά ποτέ δεν μπορείς να οδηγήσεις στο δρόμο γιατί η Ferrari στο φέρνει μόνο σε όποια πίστα επιλέξεις, το τρέχεις και μετά το παίρνει πίσω να το φυλάξει και ούτω καθεξής. Στην τιμή περιλαμβάνετε και μάθημα από οδηγό της F1! Περιμετρικά του χώρου υπάρχουν τα γνωστά γλυπτά - κινητήρες με τις περίτεχνες εξαγωγές τους που θέλεις να χαϊδέψεις, φιλήσεις κτλ.


Ferrari 512M 1971 συμμετοχή στις 24ώρες του LeMans Ένας αγώνας που η Ferrari έχει επίσης μεγάλη ιστορία.
 

Ferrari 599XX από τα σπανιότερα αυτοκίνητα της φίρμας

Στο χώρο υπάρχουν γυάλινες προθήκες με διάφορα αντικείμενα όπως, τιμόνια, δαγκάνες φρένων, τεραστίων διαστάσεων ζάντες και άλλα. Αυτό που μου έκανε όμως ιδιαίτερη εντύπωση ήταν μια γυάλινη μπίλια με μια σταγόνα κόκκινο χρώμα εσωτερικά. Το χρώμα φυσικά ήταν το Rosso Corsa με το οποίο βάφονται όλα τα αγωνιστικά μονοθέσια της Ferrari. Η κρυστάλλινη αυτή μπίλια γνωστή και σαν FRED (Ferrari Red paint), ενσωματώθηκε το 2003 στην Ευρωπαϊκή διαστημική αποστολή στον Άρη. Ήταν δηλαδή ένα αναμνηστικό από τη Γη που στάλθηκε στον Άρη. Για να μπει βέβαια στον δορυφόρο πέρασε όλα τα τεστ αντοχής τόσο θερμικής όσο και μηχανικής για να βεβαιωθεί ότι μπορεί να αντέξει την εκτόξευση αλλά και το ταξίδι.

Το μοτέρ της παγκόσμιας πρωταθλήτριας F1 του 2001, πραγματικό γλυπτό οι εξαγωγές

Μια F1 (2010) σε . . . φέτες

F1 126C 1981 G. Villeneuve


Ferrari Enzo

No comments...

Η μπίλια με το χρώμα!

Ferrari GTO 1984

Ferrari F40 το απόλυτα μυθικό Supercar

Μόνο για γνώστες, μέχρι και τα φρένα δεν είχαν υποβοήθηση για καλύτερη αίσθηση

Τελευταίος μέρος του μουσείου είναι ένα ημικυκλικό δωμάτιο υψηλής τεχνολογίας που περιφερειακά του βρίσκονται υπερυψωμένες και σε κλίση οι τελευταίες πρωταθλήτριες F1 της Ferrari. Ανάμεσά τους προβάλετε ένα βίντεο με μια σύντομη περίληψη της πολύ μεγάλης αγωνιστικής ιστορίας του εργοστασίου. Στην απέναντι πλευρά του τοίχου υπάρχουν κύπελα και φωτογραφίες από την μακρά αγωνιστική παράδοση. Ο χώρος αυτός ανανεώνεται συχνά και τα εκθέματα αλλάζουν.


F2007 πρωταθλήτρια του 2007


458 Italia η ομορφότερη σύγχρονη Ferrari αλλά σε κίτρινο;;;;

Ferrari SA Aperta 2010

1987 η εποχή των turbo

1990 3500cc 12 κύλινδροι 690+ άλογα



Βγαίνοντας από το μουσείο και ακριβώς απέναντι υπάρχει ένα μαγαζί το Push Start με αναμνηστικά και ένα αρκετά ενδιαφέρον πάρκινγκ. Εκεί θα βρείτε μια Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera, μια Ferrari 458 Italia, μια California, μια F430 Scuderia και μια ταπεινή 430 Spider. Τελευταίες προσθήκες από το site του καταστήματος είναι η Lamborghini Aventador LP700-4 και η Ferrari 599 GTB. Αυτές βέβαια δεν ανήκουν στους υπαλλήλους του μαγαζιού αλλά στο ίδιο το μαγαζί και διατίθενται προς ενοικίαση για μια σύντομη βόλτα. Οι τιμές είναι ανάλογες του μοντέλου και του χρόνου που έχεις. Ενδεικτικά ξεκινάνε από 80€ για 10 λεπτά με την 430 και καταλήγουν στα 900€ για μια ώρα στο βουνό με την Aventador των 350 χλμ/ώρα ή 2 ώρες με την 458. Στην τιμή περιλαμβάνετε συνοδηγός - πλοηγός. Σιγά μην σε αφήσουν να πας μόνος σου! Αν θέλεις να πάρεις και τον/την φίλη σου μαζί πληρώνεις κάτι παραπάνω. Στα αυτοκίνητα υπάρχει και κάμερα για να καταγράψει τη βόλτα σου. Με 220€ θα μπορούσα να βολτάρω για μισή ώρα με μια California εγώ και η γυναίκα γύρω από το Maranello, μια ευκαιρία που δύσκολα θα μου ξαναδοθεί πλέον.

Αναρωτιέμαι αν χρειάζονται παρκαδόρο

Ιταλικά καθαρόαιμα έξω από το μουσείο θρύλο.

Αν βρεθείτε λοιπόν ποτέ στο Maranello μην διστάσετε να κάνετε την κίνηση. Αξία ανεκτίμητη που λένε και στη διαφήμιση.

Ferrari Dino 206 GT 1967. 4κύλινδρη 2000 cc με μόλις 180 άλογα.

Η σειρά Dino ήταν μια προσπάθεια της Ferrari να βγάλει χαμηλού κόστος αυτοκίνητα με 4κύλινδρα και 6κύλινδρα μοτέρ.